Összes oldalmegjelenítés

2012. december 18., kedd

Még egy kis Titanic!!!

December 11.-én elmentem a Titanic- előadásra, melyet itt ,Csepelen tartott Dr. Elter Tamás, aki a magyar Titanic expedíció vezetője!

Azt hittem - vagyis reméltem- hogy azért nem leszek egyedül, bíztam benne, hogy páran elmegyünk...  vagy mondjuk.... jópáran....
DE HOGY 50-EN?????  Erre álmomban nem gondoltam, már csak azért sem, mert ugyebár nem valami frekventált, belvárosi hely volt  a helyszín, hanem egy kis, csepeli művház.
De igen!!! 50-60-an voltunk, nők- férfiak-gyerekek vegyesen...
Maga az előadás egy alapinformációkra épülő előadás volt, fotóvetítéssel.
Őszinte leszek, számomra kevés új infót tartogatott, viszont sok olyan fotót láttam amit máshol eddig még nem!
Azt megtudtam, hogy a Titanic testvérhajójának - az Olimpic-nak- a lépcsőjét (ami majdnem ugyanolyan volt mint a Titanic-é) szóval ezt a lépcsőt egy szálloda megvette, miután a '30-as években kivonták a hajót forgalomból. És ezt az eredeti lépcsőt mai napig látni lehet ebben a szállodában, ahol beépítették!
Sajnos, nem írtam fel, hogy melyik ez a szálló...



 A Titanic-ról készült legeslegutolsó fotó:



Azt is megtudtunk a Doktor Úrtól, hogy az idéi évre tervezett Titanic- merülést nem ők halasztották el, hanem nem tudták rendelkezésükre bocsájtani a MIR merülő akármit, szóval azt a mélytengeri merülőszerkezetet, amit amúgy a Cameron-féle filmben is látni lehetett.
Ő amúgy tengerkutató, tehát nem idegen számára, hogy ilyesmit csináljon, merült már ilyen kapszulában.
Azon sokat gondolkodtam, hogy egy tengerkutatót miért pont egy halom, rozsdás vas izgat abban a hatalmas óceánban...??? :))))))))))
Remélem, sikerül lejutniuk végre, első magyarként a Titanic-hoz, és remélem, utána meghallgathatom az élménybeszámolóját!
Sok sikert, Magyar Titanic Expedíció!!!!

2 megjegyzés:

  1. Köszi, hogy írtál róla! :) Eszembe juttattad vele, mennyi fontos dologért tudtam én is lelkesedni még 1 évvel ezelőtt is. Köszönöm Ancsa! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És mi az oka, hogy már nem rajongsz azokért, amiért régen...?

      Törlés